Az Animátor egy egyszerű képmegjelenítő, amely lehetővé teszi képek, képsorozatok automatikus és kézi
vetítését. Ezáltal például sorozatfelvételek egyszerű módon animálhatók. Segítségével megoldható, hogy
egy bonyolultabb ábra fokozatosan épüljön fel; ehhez csupán az egyes fázisokat ábrázoló képeket kell
egymás után levetíteni.
Használható az interneten található képekhez (pl. FizFotó, FizRajz), de működik internetkapcsolat nélkül is,
ekkor a képeket és az Animátort előzetesen le kell tölteni a számítógép valamelyik háttértárolójára.
Az Animátor a képeket automatikusan a képernyő méretéhez igazítja. A méretezéshez a sorozat első képét
használja, ezért egy-egy képsorozaton belül csak azonos méretű képek használhatók.
Az automata vetítés a START gombra történő kattintással indítható el. A képek megjelenése közti időtartam
ilyenkor egy legördülő menü segítségével választható ki.
A beállítható időközök 0,2 és 5 másodperc között vannak, az alapbeállítás egy másodperc. A kiválasztott
időtartam a vetített kép alatti ablakban látható. Az utolsó kép megjelnítése után a vetítés az első képpel
folytatódik. Az automata vetítés a STOP gombra történő egérkattintással állítható le.
Hosszabb időtartamokhoz érdemes a kézi képváltást használni, ehhez a
jelű gombokra kell kattintani az egérrel. Képváltáshoz egér helyett a billentyűzeten található kurzormozgató
← és → gombok is használhatók.
Két egymást követő kép közti oda-vissza váltáshoz a
gombra kell kattintani az egérrel. Ugyanezt eredményezi a billentyűzeten a Control gomb lenyomása is.
Ez a funkció jól használható akkor, ha a két kép közti különbséget, változást akarjuk érzékeltetni.
Internetkapcsolat nélküli használat
Az Animátor internetkapcsolat nélküli használatához a számítógép egyik háttértárolóján
(merevlemezen vagy pendrive-on) hozzunk létre egy új mappát "animator"
néven! Ebbe a mappába töltsük le a
http://www.fizkapu.hu/animator/
mappa teljes tartalmát (beleértve az "egyeb" mappát is)
innen
(GoogleDrive)!
A vetítendő képeket (képállományokat) ugyancsak
a számítógép valamelyik könyvtárában kell elhelyezni. Ha például a C:
meghajtón levő enMappam nevű mappában található
enKepem1.jpg
enKepem2.jpg
enKepem3.jpg
képállományokat akarjuk vetíteni, akkor az animátor mappában megtalálható
_minta.html állomány használható.
Ezt az állományt egy szövegszerkesztő
(pl. a Jegyzettömb) segítségével át is szerkeszthetjük más képek
vetítéséhez. A pirossal jelzett szövegek értelemszerűen átírhatók.
Az így módosított animátor-állományt a (Jegyzettömb
a Fájl menüpont Mentés másként...
parancsával) mentsük el HTML formátumban (azaz .html kiterjesztéssel) az
animátor mappába! Állománynévként célszerű a tartalomra utaló nevet adni.
Az állománynévben első karakterként használjuk az aláhúzás karaktert, így az önállóan is vetíthető
animátor-állományok jól megkülönböztethetők a mappa többi állományától. Például az
enAllomanyom nevet választva mentéskor az
_enAllomanyom.html nevet kell megadni.
Az így megírt animátor-állományok azután önállóan, internetkapcsolat nélkül is futtathatók.
Természetesen ilyenkor a "kifelé" mutató hivatkozások nem élnek.
Vegyes használat
Az Animátor használható úgy is, hogy a saját számítógépünkön lévő valamelyik animátor-állományunkat
futtatjuk, de a képek az interneten találhatók. Ilyenkor a képeket tartalmazó mappa elérési útvonalához
az internetes mappa elérési útvonalát kell beírni. Például a FizRajz képeinek használatakor a
http://www.fizkapu.hu/fizrajz/rajzok/
útvonalat kell megadni. (Az internetes útvonal megadásakor a "http://" részt is kötelező beírni.)
|
|